43 לנתניהו, 24 ללפיד: הסתיים להיום סבב ההמלצות אצל הנשיא

נתי קאליש No Comments on 43 לנתניהו, 24 ללפיד: הסתיים להיום סבב ההמלצות אצל הנשיא

נציגי חלק מהסיעות הגיעו היום אל ביתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג להמליץ על המועמד שלהם לראשות הממשלה. עד כה המליצו סיעות הליכוד וש"ס על נתניהו, יש עתיד המליצו על לפיד, והמחנה הממלכתי לא המליצו על אף מועמד

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שיו"ר וועדת הבחירות המרכזית לכנסת השופט יצחק עמית העביר את תוצאות הבחירות לנשיא הרצוג, החלו ההתייעצויות בבית הנשיא עם נציגי המפלגות.

עד כה המליצה סיעת הליכוד על ראש הרשימה בנימין נתניהו כמועמדה להקמת הממשלה, וסיעת יש עתיד על יאיר לפיד. משלחת הליכוד לבית הנשיא כללה את ח"כ מירי רגב, ח"כ יריב לוין וח"כ אלי כהן. משלחת יש עתיד לבית הנשיא כללה את השרה אורנה ברביבאי, השרה קארין אלהרר וח"כ בועז טופורובסקי.

בהמשך היום יגיעו נציגי המחנה הממלכתי, וש"ס.

16:15: נציגי הליכוד המליצו על בנימין נתניהו. יריב לוין: "נקים ממשלה עם השותפות". מירי רגב אמרה בבית הנשיא: "תם עידן החרמות.
רצון העם הוא מהות הדמוקרטיה והעם קבע".

17:15 נציגי סיעת יש עתיד המליצו על יאיר לפיד לראשות הממשלה. אורנה ברביבאי במענה לשאלת הנשיא האם יסכימו לממשלת אחדות: "הרצוג: "לא נשב עם נאשם בעבירות פליליות".

18:05: נציגי סיעת המחנה הממלכתי כעת בהתייעצות אצל הנשיא. את הסיעה מייצגים השרים זאב אלקין פנינה תמנו שטה, וסגן יו"ר הכנסת איתן גינזבורג.

19:18: נציגי ש"ס המליצו על נתניהו להרכבת הממשלה. משלחת ש"ס לבית הנשיא כללה את ח"כ מיכאל מלכיאלי, ח"כ יואב בן צור, ח"כ חיים ביטון וח"כ יעקב מרגי.

 

מוקדם יותר התייחס הנשיא לפרסום על כך שהוא מקדם ממשלת אחדות והוא שוחח על כך עם לפיד וגנץ ואמר: "אין זה סוד שתמיד האמנתי ועודני מאמין באחדות; אך בניגוד לפרסומים, לא פעלתי ואינני פועל בִּדְחִיפָה להקמתה של ממשלה כזו או אחרת, ואינני עוסק בהרכבה או בגודלה. אני משאיר את המלאכה הזו למערכת הפוליטית, ולה בלבד".

הנשיא מקבל את תוצאות הבחירות

קובי גדעון\לע"מ

במקביל, היום התקיימה פגישת מו״מ של יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ עם ראש הממשלה המיועד ח״כ בנימין נתניהו. "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית" נמסר לאחר הפגישה.

מאוחר יותר גם צוות המו"מ של יהדות התורה נפגש עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית וסוכם כי הפגישות יימשכו לקראת הקמת הממשלה בקרוב" מסרו ביהדות התורה.

מחר יגיעו לבית הנשיא נציגי סיעות יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד״ש תע״ל ונציגי סיעת רע״מ.

ביום שישי יגיעו לבית הנשיא נציגי סיעת העבודה, נציגי סיעת נעם.

 



0 תגובות